The complete guide to simulations and serious games : (Record no. 47668)

000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02901nam a22003017a 4500
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20231212103914.0
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional a|||||r|||| 00| 0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 231212b ||||| |||| 00| 0 spa d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9780470462737
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original CO-ViULL
041 ## - CÓDIGO DE IDIOMA
Código del idioma de la versión original y/o traducciones intermedias del texto eng
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY
Número de edición DEWEY 23
Número de clasificación Decimal 371.397
Número de documento (Cutter) A365
100 ## - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Aldrich, Clark
9 (RLIN) 161661
245 ## - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO
Título The complete guide to simulations and serious games :
Parte restante del título how the most valuable content will be created in the age beyond Gutenberg to Google
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. United States :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Pfeffer,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2009
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 533 páginas
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Incluye tabla de contenido.
505 ## - NOTA DE CONTENIDO FORMATEADA
Nota de contenido con formato preestablecido Genres: savior or saboteur for literacy 2.0?. -- Simulation elementos-actions and results: framing the missing essence of research and analysis. -- Simulation elements of systems: connecting actions and results. -- Building interactive environments. - formal learning program.
520 ## - RESUMEN, ETC.
Nota de sumario, etc. The Complete Guide to Simulations and Serious Games<br/><br/>The Complete Guide to Simulations and Serious Games offers an encyclopedic overview and complete lexicon for those who care about the next generation of educational media. This is the essential reference for not only those directly involved in simulations and serious games, but also for researchers and writers, computer game designers, policy makers, and entrepreneurs.<br/><br/>Organized as a style guide, the book includes more than 600 easy-to-browse entries and definitions, divided into key topics with introductory essays highlighting essential concepts. Written by Clark Aldrich—acclaimed educational simulation game designer—the book creates a unified view of capturing skills and knowledge and then developing them in others, through different uses of: computer interfaces, level design, bosses, dynamic systems, game elements, displays, units on maps, skill cones, feedback, assessment strategies, even balanced scorecards and artificial intelligence, just to name a few.<br/><br/>It balances tactical (what needs to go into a first level of a sim; what are questions to ask subject matter experts, how should programs be evaluated; when and how should coaches be used) to strategic (what is the difference between learning to know, learning to do, and learning to be; what does situational awareness look like when developing leadership or stewardship). In the spirit of Webster, Strunk and White, and Tufte, filled with helpful guidance and illustrative case studies, The Complete Guide to Simulations and Serious Games is the definitive "go-to" bookshelf reference for this generation.
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Ingeniería de software
9 (RLIN) 161662
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Simulación por computadores
9 (RLIN) 5894
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Modelo informático integrado
9 (RLIN) 161663
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Lenguajes de modelado (Computadores)
9 (RLIN) 161664
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Integración de sistemas
9 (RLIN) 161665
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada Métodos de simulación
9 (RLIN) 5895
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías
Koha tipo de item LIBROS - MATERIAL GENERAL
Holdings
Disponibilidad Mostrar en OPAC Fuente de clasificación o esquema Tipo de Descarte Estado Localización permanente Localización actual Colección Fecha adquisición Forma de Adq Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Número de ejemplar Fecha de Descarte Propiedades de Préstamo KOHA Programa Académico
Presente - Disponible SI   Buen estado Disponible BIBLIOTECA CENTRAL BIBLIOTECA CENTRAL General 2023-12-12 Donación   371.397 A365 087237 2023-12-12 Ej.:1 2023-12-12 LIBROS - MATERIAL GENERAL INGENIERIA DEL SOFTWARE

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