000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
02901nam a22003017a 4500 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20231212103914.0 |
006 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA - CARACTERÍSTICAS DEL MATERIAL ADICIONAL |
Códigos de información de longitud fija - Características del material adicional |
a|||||r|||| 00| 0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
231212b ||||| |||| 00| 0 spa d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
9780470462737 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
CO-ViULL |
041 ## - CÓDIGO DE IDIOMA |
Código del idioma de la versión original y/o traducciones intermedias del texto |
eng |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de edición DEWEY |
23 |
Número de clasificación Decimal |
371.397 |
Número de documento (Cutter) |
A365 |
100 ## - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Aldrich, Clark |
9 (RLIN) |
161661 |
245 ## - TÍTULO PROPIAMENTE DICHO |
Título |
The complete guide to simulations and serious games : |
Parte restante del título |
how the most valuable content will be created in the age beyond Gutenberg to Google |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1 |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
United States : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Pfeffer, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2009 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
533 páginas |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Incluye tabla de contenido. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO FORMATEADA |
Nota de contenido con formato preestablecido |
Genres: savior or saboteur for literacy 2.0?. -- Simulation elementos-actions and results: framing the missing essence of research and analysis. -- Simulation elements of systems: connecting actions and results. -- Building interactive environments. - formal learning program. |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Nota de sumario, etc. |
The Complete Guide to Simulations and Serious Games<br/><br/>The Complete Guide to Simulations and Serious Games offers an encyclopedic overview and complete lexicon for those who care about the next generation of educational media. This is the essential reference for not only those directly involved in simulations and serious games, but also for researchers and writers, computer game designers, policy makers, and entrepreneurs.<br/><br/>Organized as a style guide, the book includes more than 600 easy-to-browse entries and definitions, divided into key topics with introductory essays highlighting essential concepts. Written by Clark Aldrich—acclaimed educational simulation game designer—the book creates a unified view of capturing skills and knowledge and then developing them in others, through different uses of: computer interfaces, level design, bosses, dynamic systems, game elements, displays, units on maps, skill cones, feedback, assessment strategies, even balanced scorecards and artificial intelligence, just to name a few.<br/><br/>It balances tactical (what needs to go into a first level of a sim; what are questions to ask subject matter experts, how should programs be evaluated; when and how should coaches be used) to strategic (what is the difference between learning to know, learning to do, and learning to be; what does situational awareness look like when developing leadership or stewardship). In the spirit of Webster, Strunk and White, and Tufte, filled with helpful guidance and illustrative case studies, The Complete Guide to Simulations and Serious Games is the definitive "go-to" bookshelf reference for this generation. |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Ingeniería de software |
9 (RLIN) |
161662 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Simulación por computadores |
9 (RLIN) |
5894 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Modelo informático integrado |
9 (RLIN) |
161663 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Lenguajes de modelado (Computadores) |
9 (RLIN) |
161664 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Integración de sistemas |
9 (RLIN) |
161665 |
650 ## - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Nombre de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
Métodos de simulación |
9 (RLIN) |
5895 |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías |
|
Koha tipo de item |
LIBROS - MATERIAL GENERAL |